سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دکوراسیون داخلی زیبا با نصب کاغذ دیواری سه بعدی 


 آشنایی با کاغذ دیواری

کاغذ دیواری سه بعدی  به نوعی از کاغذ دیواری اطلاق میشود که روی آن تصاویر سه بعدی چاپ شده باشد.امروزه به دلیل اهمیت بالای طراحی دکوراسیون داخلی منازلاستفاده از کاغذ دیواری سه بعدی نیز   روز به روز در حال افزایش است و به شدت مورد استقبال مردم قرار گرفته است. انواع کاغذ دیواری سه بعدی برای مکانهایگوناگون طراحی شده و با تنوع گسترده ای از اشکال متناسب با هر نوع سلیقه ای در بازار موجود می باشند. رقابت شدیدمیان شرکتها و موسسات مختلف دکوراسیون داخلى باعث شده است که همه روز ایده های نوین و ویژه ای در این شاخه از معماری پدید بیایند. یکى از این ایده ها پیدایش کاغذ دیواری   هایی معروف به کاغذ دیواری سه بعدی بوده است.

کاغذ دیواری سه بعدی سبب ایجاد نماهایی نزدیک تر به واقعیت در مقایسه با کاغذ دیواری پوستری مى شود. این محصول که مدت زمان زیادی از ظهور آن در دنیای دکوراسیون داخلى نمی گذرد، به خوبى توانسته است جای خود را در میان مردم باز کند و اخیراسرعت تقاضا و فروش کاغذ دیواری سه بعدی رشد چشمگیری داشته است که با کمى دقت متوجه مى شویم که چندان هم دور از ذهن و عجیب نیست. چرا که خلق و ایجاد تصاویر بى نظیر و زیبای این طرح ها چشم هر ببیننده ای را به خود خیره می کند. اکثر طراحان دکوراسیون داخلی و دیزاینرها با بهره گیری از این کاغذ دیواری ها در کنار سایر طرح های مدرن و به روز، فضاهای منحصر به فرد و بی بدیلی را طراحی وخلق مى کنند.

 

 

ویژگی های بارز کاغذ دیواری سه بعدی

سهولت در اجرا و قیمتمناسب این کاغذ دیواریها موجب شده است که در میان مردم طرفداران زیادی رابرای خود دست و پا کنند. علاقه مندان به تغییر دکوراسیون داخلی می توانند به راحتی از انواع طرح های این کاغذ دیواری ها در فروشگاه اینترنتی خرید کاغذ دیواری دیدن فرمایند و متناسب با سلیقه و نیاز خود یکی از آن ها را انتخاب کنند.همچنینخرید اقساطی کاغذ دیواری، سفارش و خرید آن را برای بسیاری از افراد ممکن ساخته و به محصولی پرفروش و پر طرفدار تبدیل کرده است. می توان گفتدر قرن اخیر انقلاب ارتباطات به طرز عجیبى صنعت دکوراسیون داخلی را نیز تحت تاثیر قرار داده است به این صورت کهورود یک محصول جدید همچون کاغذ دیواری سه بعدی علاوه بر اینکه بصورت فراگیر در بین مردم یک کشور معروف مى شود بلکه مرزهای جغرافیایی را شکسته و در سطح جهانىتبلیغ مى شود، چرا که این روزها شبکه های مجازی بزرگترین تبلیغ کننده هر محصولی در سراسر دنیا می باشند. پیشرفت در فناوری های رایانه ای نظیر طراحی و گرافیک باعثشده طرح های متنوعی از کاغذ دیواری سه بعدی مطابق با سلیقه هر فردی همه روزه تولید شوند. این پیشرفت های چشمگیرسبب شده است که ما هرروز با نمایش یک محصول جدیدتر و به روز تر در همه زمینه ها و به خصوص صنعت دکوراسیون داخلى شگفت زدهشویم و محیط منزل یا محل کار خود را با آن تطبیق دهیم. بنا به انچه گفته شد می توان کاغذ دیواری سه بعدی را گامى جدید و متفاوت در صنعت دکوراسیون داخلى و نقطه عطفی در دیزاین منازل دانست.

 

همان طور که گفتیم کاغذ دیواری سه بعدی یکی از مدرن ترین محصولات دیزاین دکوراسیون داخلی این روزهاست که طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است . این کاغذ دیواری ها با طراحی ویژه ای که دارند جلوهی برجسته و سه بعدیجذابی ایجاد میکنند و گاه جایگزینی برای دیوارپوش های سه بعدی و مجسمه های گران قیمت که هزینه های هنگفتی دارند، می باشند.

قابلیت های کاغذ دیواری سه بعدی

شایان ذکر است که همه کاغذ دیواری ها قابل شستشو بوده و به دو شکل مات و براق در ابعاد گوناگون و متناسب با نیاز مشتری در فروشگاه اینترنتی خرید کاغذ دیواری قابل سفارش می باشند.

در واقع کاغذ دیواری سه بعدی نوعیاز کاغذ دیواری پوستری می باشد که اشکال چاپ شده بر روی آن  به شکل سه بعدی به نظر می رسند. این اشکال توسط پرینترهای مخصوص این کار برروی رولهای کاغذ دیواری چاپ شده و در آخرپس از کات شدن و چیده شدن در کنار هم طرح های بسیار زیبا و خارق العاده ایرا شکل می دهند.کاغذ دیواری های سه بعدی بهدلیلمتنوع بودن طرح هایشان،اخیرا طرفداران فراوانی پیدا کرده اند و در منازل و اداراتبه کار برده می شوند. کاغذ دیواری سه بعدی را معمولاً در یکی از اتاقهای منزل و یا بر روی یکی از دیوارهای پذیرایی استفاده می کنند. طرح های گسترده ای از اشکال سه بعدی در اینترنت موجود است که کاربر می تواند طرح دلخواه خود را از بین آن ها انتخاب کرده و برای فروشگاه اینترنتی خرید کاغذ دیواری ارسال کند و در اسرع وقت کارهای تحویل و نصب آن انجام شود.

 

نکته قابل ذکر دیگر اینکه قیمت کاغذ دیواری سه بعدی نیز همچون کاغذ دیواری رولی به صورت متری محاسبه می شود. حالب است بدانید که بعضی از اشکال سه بعدی در دیزاین داخلی می توانند موجب بزرگتر دیده شدن منزل شما گردند و بعضی دیگر از طرح های کاغذ دیواری سه بعدی می تواند موجب درگیرشدن ذهن بینندهبه دلیل پیچیدگی تصویر گردد. تصویر حیوانات و مناظر زیبای طبیعی به صورت سه بعدی نیز  بر روی کاغذ دیواری قابل اجرا بوده و بسیار پرطرفدار است.

نکات مهم در زیبایی کاغذ دیواری سه بعدی

در این بخش از مقاله برخی از نکات مهم و تاثیرگذار در زیبایی کاغذ دیواری سه بعدی را خدمتتان ارائه می دهیم.

1-کیفیت بالای تصویر استفاده شده، هر اندازه که عکس مورد نظرکیفیت بالایی داشته باشد، زیبایی و جلوه ی کاغذ دیواری سه بعدیشما نیز بالا خواهد بود.

2- کیفیت کاغذ دیواری مورد استفاده،کیفیت کاغذ استفاده شده به صورت مستقیم بر شفافیت و کیفیت چاپ و اجرای کاغذ دیواری سه بعدی تاثیرگذار است.

3- کیفیت دستگاه چاپگر،کیفیت دستگاه چاپگر مورد استفاده برای کاغذ دیواری سه بعدی از لحاظ کیفیت چاپ و دقت در اندازه ها و ابعاد بسیار پراهمیت است. بعضی از چاپگر ها به علتدقیق نبودن،تصاویری که چاپ می کنند پس از کنار هم قرار گرفتن، دیده می شود که کاملاً مچ و متناسب نیستند. چاپگرهای پیشرفته می توانند این ضعف را رفع نمایند.


4- کیفیت رنگ مورد استفاده در چاپ کاغذ دیواری سه بعدی، از دیگر مواردی است که بایستی به منظور بالابردن کیفیت تصویر کاغذ دیواری سه بعدی مورد توجه قرار گیرد. استفاده از رنگ های بسیار مرغوب می تواند جلوه ی تصویر را چندین برابر کند.با این که قیمت بالای این رنگها موجب بالاتر رفتن هزینه چاپ می شوداما خوباین کیفیت به وضوح بر زیبایی کار موثر خواهد بود.
تفاوت موجود در قیمت فروشگاه های مختلف  کاغذ دیواری سه بعدی نیز تا حدود زیادی به این موضوع مرتبطاست.

5- نصاب کاغذ دیواری سه بعدی

در نهایت باید بگوییم کهعملیات نصب کاغذ دیواریحتما باید توسط نصاب ماهری انجام شود. زیبایی نهایی کار تا حدود زیادی بهنصاب و طریقه نصب آن بستگی دارد. هر چقدر هم که از بهترین و با کیفیت ترین متریال و تصاویر در چاپ کاغذ دیواری سه بعدی استفاده شود، در نهایت این نصاب کاغذ دیواری است که می تواند مهر تاییدبر زیبایی نهایی کار بزند.


 

کاغذ دیواری رولی

اندازه رول‌ کاغذ‌ دیواری های رولی با هم متفاوت است، یعنی بعضی از آنها 3.5 مترمربع، برخی پنج مترمربع و برخی دیگر هفت مترمربع از یک دیوار و یا بیشتر را می توانند پوشش ‌دهند. 

گفته می شود که ارزان‌ترین مدل کاغذ دیواری مربوط بهمدلی آلمانی می باشد که چون تک رنگ است، رولی 10 هزار تومان به فروش می رسد و هر رول آن تقریبا پنج مترمربع از دیوار را پوشش می دهد که به طور مثال برای یک خانه 140 متری به 28 رول از این نوع کاغذ نیاز است که بنابراین کل قیمت کاغذ دیواری مورد نیاز 280 هزار تومان می‌شودو البته هزینه نصب هر رول هم 10 هزار تومان است، پس 280 هزارتومان نیز هزینه نصب این کاغذ دیواریمی گردد بنابراین این کمترینهزینه برای کاغذ دیواری کردن خانه‌ای با این ابعاد است.همچنین بیشترین قیمت کاغذ دیواری رولی  به مدلی ایتالیایی مربوط می شود که هر رول آن به قیمت 480 هزار تومان به فروش می رسدو از آنجایی که هر رول از این مدل، هفت متر مربع از یک دیوار را ساپورت می کند، پس به 10 رول از این کاغذ دیواری برای یک خانه 70 متری نیاز است که قیمت کاغذ دیواری استفاده شده برای این خانه تقریبا چهار میلیون و 800 هزار تومان خواهد شد و همچنین هزینه نصب این کاغذ رولی 15 هزار تومان می باشد، لذا هزینه نصب کل آن نیز 150 هزار تومان می‌شود و هزینه نهایی و کای برای خرید کاغذ دیواری و نصب آن برای این خانه حدود چهار میلیون و 950 هزار تومان می‌شود.

توجه داشته باشید که کاغذ دیواری یکی از لوکس ترین و بهترین گزینه ها جهت ایجاد حداکثر تغییرات در دکوراسیون داخلی منازل و محل کار شما می باشد. از آنجایی که بیشترین سطحی که همواره در طول روز از فضای داخلی رویت می شود،‌ دیوارها می باشند؛‌ پس زیبایی دیوارها اهمیت ویژه ای در دکوراسیون داخلی منزل دارد.





تاریخ : چهارشنبه 98/8/22 | 11:49 صبح | نویسنده : | نظر

گزارش جدید فائو درباره تأثیر تغییرات اقلیمی بر امنیت غذایی


 

  • گزارش جدید فائو درباره تأثیر تغییرات اقلیمی بر امنیت غذایی

    به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) هشدار می‌دهد که گستره خشکی‌ها و شهرهای روبه‌رشد در منطقه آسیا با سرعتی بیش از میانگین جهانی در حال گرم‌شدن هستند؛ مسئله‌ای که تأثیرات قابل توجهی بر امنیت غذایی و معیشت میلیون‌ها نفر در این منطقه از جهان خواهد گذاشت.

    بر اساس گزارش «اقلیم و زمین» که مشترکا از سوی فائو و شماری از دیگر نهادهای سازمان ملل تهیه شده است، دمای برخی شهرهای منطقه آسیا هم‌ اکنون بین 0.2 تا 2.6 درجه سانتی‌گراد بیشتر از میانگین جهانی است.

    این در حالی است که کشورهای منطقه آسیا و اقیانوسیه که از جمله آسیب‌پذیرترین مناطق جهان در برابر ناامنی غذایی و تأثیرات ناشی از رخدادهای شدید آب‌وهوایی هستند، حدود نیم میلیارد نفر که از سوء تغذیه رنج می‌برند را در خود جای داده‌اند،‌ جمعیتی که شامل بیش از نیمی از افراد مبتلا به سوء تغذیه در جهان است.

    در گزارش مشترک فائو و سازمان ملل همچنین نسبت به تأثیرات روزافزون تغییرات اقلیمی بر امنیت غذایی در منطقه آسیا و اقیانوسیه از طریق کاهش بازده محصولات کشاورزی، افزایش قیمت مواد غذایی، کاهش ارزش غذایی و تضعیف زنجیره تولید هشدار داده شده است. در این گزارش همچنین بر اهمیت مقابله با فرسایش خاک در آسیا تأکید شده است، آن‌ هم در شرایطی که مسئله دسترسی به آب شیرین و رقابت بر سر آن یکی دیگر از چالش‌های اصلی در منطقه است. مسئله تقاضای مصرف‌کنندگان به مواد غذایی – که تأمین آن نیازمند منابع طبیعی بیشتری است – نیز از جمله دیگر مسائلی است که باید به آن رسیدگی شود.

    ژیانگ‌جون یائو، مدیر ارشد برنامه‌ریزی فائو در منطقه آسیا و اقیانوسیه با اشاره به نقش فعال فائو در پشتیبانی و مشارکت در تدوین این گزارش تأکید کرد که این سازمان از کشورهای عضو می‌خواهد تا اقدامات بیشتری را در زمینه سازگاری و کاهش تأثیرات رخدادهای شدید اقلیمی بر کشاورزی و معیشت روستایی اتخاد کنند.




تاریخ : پنج شنبه 98/8/9 | 12:14 عصر | نویسنده : | نظر

خروج ترافیک از مرکز تبریز


 

  • خروج ترافیک از مرکز تبریز

    وی افزود: ترافیک موجود در هسته مرکزی شهر تبریز یکی از مشکلاتی است که شهروندان در بعضی مواقع به‌خصوص در پیک ترافیک با آن دست به گریبان هستند و حتی اصناف و کسبه بازار و اطراف بازار نیز به نوعی از این معضل ضرر می‌کنند.  آدی‌بیگ عنوان کرد: طرح زوج و فرد از 15 مهر 98 به صورت رسمی شروع شده و تعامل شهروندان در اجرای این طرح قابل تحسین است. بنا بر اظهار پلیس و بررسی‌های به عمل آمده از دوربین‌های مرکز کنترل ترافیک، با اجرای این طرح شاهد کاهش 35 درصدی حجم ترافیک در هسته مرکزی شهر هستیم.

    بنا بر اعلام پلیس، این طرح به منظور کاهش بار ترافیکی محدوده مرکزی شهر تبریز در مسیرهای پل قاری به سمت میدان دانش‌سرا، راسته کوچه به سمت میدان نماز، تقاطع گجیل به سمت میدان نماز، تقاطع باغ فجر، شریعتی به سمت میدان ساعت و چهارراه باغشمال به سمت میدان ساعت اجرا می‌شود. زمان اجرای طرح زوج و فرد تردد خودروها در هسته مرکزی تبریز از ساعت 10 تا 14:30 و 17 تا 20 است و تردد خودروهای سرویس مدارس، تاکسی‌ها و وانت‌های دارای پروانه کسب از سازمان بار در محدوده اجرای طرح زوج و فرد مجاز است.




تاریخ : پنج شنبه 98/8/9 | 12:5 عصر | نویسنده : | نظر

تغییر اقلیم چه تاثیری بر سلامت انسان دارد؟


 

  • تغییر اقلیم چه تاثیری بر سلامت انسان دارد؟

    ایسنا نوشت: چند سالی است که گرمایش جهانی و تغییر اقلیم به عنوان یکی از پربحث‌ترین چالش‌های زیست‌محیطی توجهات جهانی را به خود جلب کرده و کارشناسان مختلف محیط زیست، تاثیرات منفی این پدیده را روی موجودات گیاهی و جانوری بررسی و نسبت به آن هشدار می‌دهند. در چنین شرایطی، در کشور ما نیز مطالعاتی پراکنده در رابطه با اثرات تغییر اقلیم بر سلامت صورت گرفته و البته به نظر می‌رسد اتخاذ سیاست‌های موثر و تصمیمات کاربردی در خصوص سازگاری و جلوگیری از اثرات سوء این پدیده بر سلامت، کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

    دکتر حامد محمدی، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی زنجان و محققی که چند سالی است در حوزه تاثیر تغییر اقلیم روی سلامت مطالعه می‌کند؛ می‌گوید: تغییر اقلیم ناشی از فعالیت‌های انسانی و یکی از نگرانی‌های دهه‌های آینده بشر است. برای همین است که در سال 2015 توافق‌نامه بین‌المللی پاریس به منظور کنترل افزایش دمای کره زمین، به امضای 196 کشور دنیا رسید و هر ساله اجلاس‌های بین‌المللی جهت تدوین اقدامات اجرایی کاهش گازهای گخانه‌ای برگزار می‌شود.

    وی با اشاره به اینکه گرمایش جهانی و تغییرات آب و هوایی ناشی از فعالیت‌های بشر یکی از مشکلات عمده زیست محیطی است که در دو دهه اخیر توجه بسیاری از محافل علمی و سیاسی جهان را به خود جلب کرده است، می‌گوید: این تغییرات می‌تواند بر تمامی جوانب زندگی انسان از جمله سلامتی اثرگذار باشد. البته تاثیرات تغییر اقلیم بر سلامتی می‌تواند برحسب شرایط جغرافیایی، توپوگرافی و آسیب‌پذیری مردم منطقه متفاوت باشد.

    • کودکان و سالخوردگان در معرض اثرات منفی تغییر اقلیم

    محمدی در مورد اثرات منفی تغییر اقلیم بر سلامتی انسان می‌افزاید: تغییرات آب و هوایی و به تبع آن افزایش میانگین دما، سبب افزایش موج گرمایی در تابستان و روزهای کمتر سرد در زمستان می‌شود. افراد حساس به موج گرمایی شامل مبتلایان آسم، بیماران روانی، کودکان، افراد سالخورده، افراد مشغول در مشاغل حرارتی استرس‌زا و بی‌خانمان‌ها، تحت تاثیر این تغییرات قرار می‌گیرند.

    • تغییر اقلیم و خطر بیماری‌های واگیردار

    به گفته این استاد دانشگاه، افزایش دفعات وقوع موج‌های گرمایی، سبب افزایش رطوبت و آلودگی هوای شهرها می‌شود که خود می‌تواند بر سلامت انسان اثرگذار باشد. همچنین وقایعی مانند سیل و خشکسالی که از تبعات تغییرات آب و هوایی است، می‌توانند از راه‌های مختلف بر سلامتی انسان اثرگذار باشند. از دست دادن سرپناه، کاهش تولید مواد غذایی (گرسنگی)، آلودگی منابع آب، افزایش ریسک ابتلا به بیماری‌های واگیردار و آسیب به زیرساخت‌های ارائه خدمات سلامت همگی می‌تواند از اثرات وقایع مربوط به تغییرات آب و هوایی محسوب شوند.

    این دکترای سلامت در بلایا و فوریت‌ها، با اشاره به تعدادی از مطالعات صورت‌ گرفته در حوزه تغییر اقلیم و سلامتی، می‌گوید: بر اساس تحقیقی که ما در شهر تهران انجام دادیم، روند تاثیرات پدیده تغییر اقلیم بر مراجعات اورژانس قلبی عروقی و تنفسی در آینده را تا سال 2050 در شهر تهران بررسی کردیم. در حال حاضر هم در مورد اثرات این پدیده روی بیماری‌های منتقله از آب مطالعه‌ای را در دست اقدام داریم.

    • مطالعات جزیره‌ای در مورد تغییر اقلیم و سلامت انسان

    این عضو هیأت علمی دانشگاه ادامه می‌دهد: برای دانشجویان پایان‌نامه‌هایی را در خصوص تاثیر تغییر اقلیم بر گرد و غبار و همچنین تاثیر تغییر اقلیم بر کمیت و کیفیت آب تعریف کرده‌ایم که تا پایان سال نتایج آن منتشر خواهد شد. البته در بخش سلامت و تغییر اقلیم در دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های مختلف کشور مطالعاتی انجام شده و حتی تعدادی پایان‌نامه در حوزه سازگاری با تغییر اقلیم در حال انجام است، اما متأسفانه این مطالعات به شکل جزیره‌ای است و انسجامی بین آنها وجود ندارد. منطقی است که این پژوهش‌ها به صورت نظام‌مند و یکپارچه انجام شود تا در نهایت امکان استفاده از این پژوهش‌ها در تصمیم‌گیری‌ها و بهبود کیفیت زندگی شهروندان و حفظ سلامتی آنها فراهم شود.

    • افزایش مراجعات پزشکی در مناطق سردسیر

    وی در ادامه با تأکید بر اینکه اثرات تغییر اقلیم با توجه به شرایط جغرافیایی و توپوگرافی مناطق مختلف، می‌تواند متفاوت باشد، می‌گوید: طبق بررسی‌ها، در مناطقی که اقلیمی سرد و کوهستانی دارند، اثرات موج گرمایی شدیدتر است. بنابراین باید روی اثرات سلامتی تغییر اقلیم در مناطق سرد و معتدل بیشتر متمرکز شویم چون در این نقاط الگوی بارشی از برف به سمت باران در حال تغییر است و چون اقلیم این مناطق سرد بوده مردم در برابر موج گرمایی ناسازگارتر هستند. برای همین هم مراجعات اورژانس برای بیماری‌های قلبی، عروقی در فصل گرم بالا می‌رود و هم آمار تلفات افزایش پیدا می‌کند.

    این استاد دانشگاه در ادامه با بیان اینکه پارامترهای اجتماعی، اقتصادی و خصوصیات سن و جنس افراد در تشدید یا تحدید اثرات تغییر اقلیم نقش دارند و با تأکید بر اینکه جوامع و مناطق آسیب‌پذیرتر بیشتر از تغییر اقلیم آسیب می‌پذیرند، تصریح می‌کند: تغییر اقلیم روی افراد سالخورده بیشتر تاثیر می‌گذارد. همچنین در مناطقی که شغل اصلی مردم دامپروری و کشاورزی است، اثرات تغییر اقلیم مشهودتر است؛ چون در صورت وقوع خشکسالی ناشی از تغییر اقلیم، مردم کل منابع معیشت و اشتغال خود را از دست می‌دهند، در نتیجه تغییر اقلیم روی زندگی این افراد و به طور غیر مستقیم روی سلامت آنها اثرگذار خواهد بود.

    • ضرورت شناسایی خطرات تغییر اقلیم بر سلامتی مردم

    محمدی با اشاره به ضرورت استخراج آمار و اطلاعات مربوط به تاثیر تغییر اقلیم روی زندگی و سلامت مردم مناطق مختلف ایران تأکید می‌کند: باید خطرات تغییر اقلیم را احصا کنیم و در بازه‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت برنامه‌ریزی‌هایی برای مقابله با اثرات منفی این پدیده داشته باشیم. قطعا شناسایی اثرات تغییر اقلیم در نقاط مختلف، در تصمیم‌گیری‌های کلان کشوری از جمله در جانمایی ساخت و سازها، کاربری اراضی، بودجه‌بندی‌ها و ... موثر خواهد بود. حتی لازم است در برنامه‌های توسعه کشور در دوره‌های آتی به داده‌های مربوط به اثرات تغییر اقلیم در سلامت مردم توجه داشته باشیم.

    این استاد دانشگاه علوم پزشکی زنجان در ادامه با اشاره به ضرورت پیش‌بینی تاثیرات تغییر اقلیم بر سلامت، می‌گوید: باید روشن کنیم که تغییر اقلیم چه تاثیری روی سلامت مردم و جامعه دارد؟ برای کاهش اثرات منفی تغییر اقلیم چه اقدامات پیگشیرانه‌ای می‌توان انجام داد؟ بدین منظور باید بتوانیم الگوهای تغییر اقلیم و پارامترهای اقلیمی را در آینده بررسی کنیم و بر مبنای آن بتوانیم پیش‌بینی کنیم که چه اتفاقاتی در سطح ملی و منطقه‌ای در حال وقوع است. سازگاری با این پدیده باید در برنامه‌های درازمدت و کوتاه‌مدت مدنظر قرار گیرد.

    وی می‌افزاید: در حال حاضر برای پیش‌بینی چگونگی تغییرات آب و هوایی در مناطق مختلف کشور از داده‌های تولیدی مرکز توزیع داده‌های IPCC (هیأت بین‌الدولی تغییر اقلیم) استفاده می‌کنیم. لازم است با همکاری سازمان‌های مرتبط زیر نظر سازمان هواشناسی کشور داده‌های آب و هوایی در مقیاس مکانی و زمانی مناسب تولید و در اختیار محققین از جمله پژوهشگران حوزه سلامت برای برآورد با بیماری‌های مرتبط در آینده قرار گیرد.

    • لزوم اطلاع‌رسانی دقیق پدیده‌های جوی برای بیماران و سالخوردگان

    محمدی در بخش پایانی صحبت‌هایش با اشاره به ضرورت اطلاع‌رسانی‌های عمومی در مورد اثرات بهداشتی تغییر اقلیم، تأکید می‌کند: عموم مردم باید آموزش‌های لازم را دریافت کنند تا اثرات تغییر اقلیم به حداقل برسد. در صورت احتمال وقوع موج‌های گرمایی و سرمایی و طوفان‌ها و سایر وقایع حدی آب و هوایی، باید سیستم هشدار و اطلاع‌رسانی وجود داشته باشد تا گروه‌های مختلف از جمله بیماران قلبی- عروقی و سالخوردگان بدانند که چه خطراتی در کمین آنها است. تاسیس و راه‌اندازی یک سیستم هشدار مناسب همراه با اطلاع‌رسانی عمومی از ضروریات است که در پیشگیری و کاهش اثرات سوء و در مواجهه با این پدیده موثر و مفید واقع خواهد شد.




تاریخ : پنج شنبه 98/8/9 | 11:39 صبح | نویسنده : | نظر

معاون استاندار تهران: راهکار حل معضلات ری، جدایی از تهران نیست


 

  • معاون استاندار تهران: راهکار حل معضلات ری، جدایی از تهران نیست

    ایسنا نوشت: محمد تقی‌زاده در حاشیه پنجمین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران در جمع خبرنگاران، درباره جدایی ری از تهران گفت: قطعا این موضوع نیازمند قانون است. برای تصمیم‌گیری چنین مسئله‌ای قطعا بدون نگاه کارشناسی این امر امکان‌پذیر نیست. به نظر شخصی بنده از حیث کالبدی، جدایی ری از تهران نمی‌تواند کارکردهای مثبتی داشته باشد و قطعا یکپارچگی که ما برای تهران به دنبال آن هستیم را به هم می‌ریزد.

    وی افزود: توقعات مردم ری بجا است و تا حدودی شهرداری تهران تلاش برای رفع آن را در دستور کار خود قرار داده و به ری خدمات لازم را ارائه می‌کند اما در مواردی نظیر پسماند و مجموعه آرادکوه نیازمند توجه بیشتری هستیم که مطالبه مردم ری است. قطعا می‌توان به مردم ری این قول را داد که با تمهیدات درست و مطالعات دقیق و اجرای آنها دغدغه‌های موجود را حل و فصل کرد.

    تقی‌زاده تاکید کرد: بی‌تردید راهکار حل چنین مسائلی جدایی ری از تهران نیست. باید کار کارشناسی صورت بگیرد و در قالب یک مدل این موضوع بررسی شود.

    معاون استاندار تهران در پاسخ به سوال دیگری در خصوص ارزیابی طرح کاهش آلودگی هوا در تهران، گفت: این طرح زمانی شروع شد که دو مطلب عمده در مورد آن در نظر گرفته نشد. یکی تعطیلات تابستانی مدارس و دیگری سفرهای تابستانی مردم، بر همین اساس خیلی نمی‌توان این طرح را از زمان شروع مورد ارزیابی قرار داد.

    تقی‌زاده افزود: باید پیک ترافیک که در مهر ماه با توجه به بازگشایی مدارس اتفاق می‌افتد برای ارزیابی این طرح مدنظر قرار گیرد. بر همین اساس به دفتر فنی معاونت عمرانی استانداری تهران دستور داده‌ام که مطالعه و مقایسه تطبیقی با اجرای این طرح در سال جاری با سال‌های قبل و طرح زوج و فرد انجام شود که نتیجه این مطالعات در شورای ترافیک استان مطرح و تصمیم قطعی در این مورد در شورا اتخاذ خواهد شد.




تاریخ : پنج شنبه 98/8/9 | 11:11 صبح | نویسنده : | نظر