سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دکوراسیون داخلی زیبا با نصب کاغذ دیواری سه بعدی 


 آشنایی با کاغذ دیواری

کاغذ دیواری سه بعدی  به نوعی از کاغذ دیواری اطلاق میشود که روی آن تصاویر سه بعدی چاپ شده باشد.امروزه به دلیل اهمیت بالای طراحی دکوراسیون داخلی منازلاستفاده از کاغذ دیواری سه بعدی نیز   روز به روز در حال افزایش است و به شدت مورد استقبال مردم قرار گرفته است. انواع کاغذ دیواری سه بعدی برای مکانهایگوناگون طراحی شده و با تنوع گسترده ای از اشکال متناسب با هر نوع سلیقه ای در بازار موجود می باشند. رقابت شدیدمیان شرکتها و موسسات مختلف دکوراسیون داخلى باعث شده است که همه روز ایده های نوین و ویژه ای در این شاخه از معماری پدید بیایند. یکى از این ایده ها پیدایش کاغذ دیواری   هایی معروف به کاغذ دیواری سه بعدی بوده است.

کاغذ دیواری سه بعدی سبب ایجاد نماهایی نزدیک تر به واقعیت در مقایسه با کاغذ دیواری پوستری مى شود. این محصول که مدت زمان زیادی از ظهور آن در دنیای دکوراسیون داخلى نمی گذرد، به خوبى توانسته است جای خود را در میان مردم باز کند و اخیراسرعت تقاضا و فروش کاغذ دیواری سه بعدی رشد چشمگیری داشته است که با کمى دقت متوجه مى شویم که چندان هم دور از ذهن و عجیب نیست. چرا که خلق و ایجاد تصاویر بى نظیر و زیبای این طرح ها چشم هر ببیننده ای را به خود خیره می کند. اکثر طراحان دکوراسیون داخلی و دیزاینرها با بهره گیری از این کاغذ دیواری ها در کنار سایر طرح های مدرن و به روز، فضاهای منحصر به فرد و بی بدیلی را طراحی وخلق مى کنند.

 

 

ویژگی های بارز کاغذ دیواری سه بعدی

سهولت در اجرا و قیمتمناسب این کاغذ دیواریها موجب شده است که در میان مردم طرفداران زیادی رابرای خود دست و پا کنند. علاقه مندان به تغییر دکوراسیون داخلی می توانند به راحتی از انواع طرح های این کاغذ دیواری ها در فروشگاه اینترنتی خرید کاغذ دیواری دیدن فرمایند و متناسب با سلیقه و نیاز خود یکی از آن ها را انتخاب کنند.همچنینخرید اقساطی کاغذ دیواری، سفارش و خرید آن را برای بسیاری از افراد ممکن ساخته و به محصولی پرفروش و پر طرفدار تبدیل کرده است. می توان گفتدر قرن اخیر انقلاب ارتباطات به طرز عجیبى صنعت دکوراسیون داخلی را نیز تحت تاثیر قرار داده است به این صورت کهورود یک محصول جدید همچون کاغذ دیواری سه بعدی علاوه بر اینکه بصورت فراگیر در بین مردم یک کشور معروف مى شود بلکه مرزهای جغرافیایی را شکسته و در سطح جهانىتبلیغ مى شود، چرا که این روزها شبکه های مجازی بزرگترین تبلیغ کننده هر محصولی در سراسر دنیا می باشند. پیشرفت در فناوری های رایانه ای نظیر طراحی و گرافیک باعثشده طرح های متنوعی از کاغذ دیواری سه بعدی مطابق با سلیقه هر فردی همه روزه تولید شوند. این پیشرفت های چشمگیرسبب شده است که ما هرروز با نمایش یک محصول جدیدتر و به روز تر در همه زمینه ها و به خصوص صنعت دکوراسیون داخلى شگفت زدهشویم و محیط منزل یا محل کار خود را با آن تطبیق دهیم. بنا به انچه گفته شد می توان کاغذ دیواری سه بعدی را گامى جدید و متفاوت در صنعت دکوراسیون داخلى و نقطه عطفی در دیزاین منازل دانست.

 

همان طور که گفتیم کاغذ دیواری سه بعدی یکی از مدرن ترین محصولات دیزاین دکوراسیون داخلی این روزهاست که طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است . این کاغذ دیواری ها با طراحی ویژه ای که دارند جلوهی برجسته و سه بعدیجذابی ایجاد میکنند و گاه جایگزینی برای دیوارپوش های سه بعدی و مجسمه های گران قیمت که هزینه های هنگفتی دارند، می باشند.

قابلیت های کاغذ دیواری سه بعدی

شایان ذکر است که همه کاغذ دیواری ها قابل شستشو بوده و به دو شکل مات و براق در ابعاد گوناگون و متناسب با نیاز مشتری در فروشگاه اینترنتی خرید کاغذ دیواری قابل سفارش می باشند.

در واقع کاغذ دیواری سه بعدی نوعیاز کاغذ دیواری پوستری می باشد که اشکال چاپ شده بر روی آن  به شکل سه بعدی به نظر می رسند. این اشکال توسط پرینترهای مخصوص این کار برروی رولهای کاغذ دیواری چاپ شده و در آخرپس از کات شدن و چیده شدن در کنار هم طرح های بسیار زیبا و خارق العاده ایرا شکل می دهند.کاغذ دیواری های سه بعدی بهدلیلمتنوع بودن طرح هایشان،اخیرا طرفداران فراوانی پیدا کرده اند و در منازل و اداراتبه کار برده می شوند. کاغذ دیواری سه بعدی را معمولاً در یکی از اتاقهای منزل و یا بر روی یکی از دیوارهای پذیرایی استفاده می کنند. طرح های گسترده ای از اشکال سه بعدی در اینترنت موجود است که کاربر می تواند طرح دلخواه خود را از بین آن ها انتخاب کرده و برای فروشگاه اینترنتی خرید کاغذ دیواری ارسال کند و در اسرع وقت کارهای تحویل و نصب آن انجام شود.

 

نکته قابل ذکر دیگر اینکه قیمت کاغذ دیواری سه بعدی نیز همچون کاغذ دیواری رولی به صورت متری محاسبه می شود. حالب است بدانید که بعضی از اشکال سه بعدی در دیزاین داخلی می توانند موجب بزرگتر دیده شدن منزل شما گردند و بعضی دیگر از طرح های کاغذ دیواری سه بعدی می تواند موجب درگیرشدن ذهن بینندهبه دلیل پیچیدگی تصویر گردد. تصویر حیوانات و مناظر زیبای طبیعی به صورت سه بعدی نیز  بر روی کاغذ دیواری قابل اجرا بوده و بسیار پرطرفدار است.

نکات مهم در زیبایی کاغذ دیواری سه بعدی

در این بخش از مقاله برخی از نکات مهم و تاثیرگذار در زیبایی کاغذ دیواری سه بعدی را خدمتتان ارائه می دهیم.

1-کیفیت بالای تصویر استفاده شده، هر اندازه که عکس مورد نظرکیفیت بالایی داشته باشد، زیبایی و جلوه ی کاغذ دیواری سه بعدیشما نیز بالا خواهد بود.

2- کیفیت کاغذ دیواری مورد استفاده،کیفیت کاغذ استفاده شده به صورت مستقیم بر شفافیت و کیفیت چاپ و اجرای کاغذ دیواری سه بعدی تاثیرگذار است.

3- کیفیت دستگاه چاپگر،کیفیت دستگاه چاپگر مورد استفاده برای کاغذ دیواری سه بعدی از لحاظ کیفیت چاپ و دقت در اندازه ها و ابعاد بسیار پراهمیت است. بعضی از چاپگر ها به علتدقیق نبودن،تصاویری که چاپ می کنند پس از کنار هم قرار گرفتن، دیده می شود که کاملاً مچ و متناسب نیستند. چاپگرهای پیشرفته می توانند این ضعف را رفع نمایند.


4- کیفیت رنگ مورد استفاده در چاپ کاغذ دیواری سه بعدی، از دیگر مواردی است که بایستی به منظور بالابردن کیفیت تصویر کاغذ دیواری سه بعدی مورد توجه قرار گیرد. استفاده از رنگ های بسیار مرغوب می تواند جلوه ی تصویر را چندین برابر کند.با این که قیمت بالای این رنگها موجب بالاتر رفتن هزینه چاپ می شوداما خوباین کیفیت به وضوح بر زیبایی کار موثر خواهد بود.
تفاوت موجود در قیمت فروشگاه های مختلف  کاغذ دیواری سه بعدی نیز تا حدود زیادی به این موضوع مرتبطاست.

5- نصاب کاغذ دیواری سه بعدی

در نهایت باید بگوییم کهعملیات نصب کاغذ دیواریحتما باید توسط نصاب ماهری انجام شود. زیبایی نهایی کار تا حدود زیادی بهنصاب و طریقه نصب آن بستگی دارد. هر چقدر هم که از بهترین و با کیفیت ترین متریال و تصاویر در چاپ کاغذ دیواری سه بعدی استفاده شود، در نهایت این نصاب کاغذ دیواری است که می تواند مهر تاییدبر زیبایی نهایی کار بزند.


 

کاغذ دیواری رولی

اندازه رول‌ کاغذ‌ دیواری های رولی با هم متفاوت است، یعنی بعضی از آنها 3.5 مترمربع، برخی پنج مترمربع و برخی دیگر هفت مترمربع از یک دیوار و یا بیشتر را می توانند پوشش ‌دهند. 

گفته می شود که ارزان‌ترین مدل کاغذ دیواری مربوط بهمدلی آلمانی می باشد که چون تک رنگ است، رولی 10 هزار تومان به فروش می رسد و هر رول آن تقریبا پنج مترمربع از دیوار را پوشش می دهد که به طور مثال برای یک خانه 140 متری به 28 رول از این نوع کاغذ نیاز است که بنابراین کل قیمت کاغذ دیواری مورد نیاز 280 هزار تومان می‌شودو البته هزینه نصب هر رول هم 10 هزار تومان است، پس 280 هزارتومان نیز هزینه نصب این کاغذ دیواریمی گردد بنابراین این کمترینهزینه برای کاغذ دیواری کردن خانه‌ای با این ابعاد است.همچنین بیشترین قیمت کاغذ دیواری رولی  به مدلی ایتالیایی مربوط می شود که هر رول آن به قیمت 480 هزار تومان به فروش می رسدو از آنجایی که هر رول از این مدل، هفت متر مربع از یک دیوار را ساپورت می کند، پس به 10 رول از این کاغذ دیواری برای یک خانه 70 متری نیاز است که قیمت کاغذ دیواری استفاده شده برای این خانه تقریبا چهار میلیون و 800 هزار تومان خواهد شد و همچنین هزینه نصب این کاغذ رولی 15 هزار تومان می باشد، لذا هزینه نصب کل آن نیز 150 هزار تومان می‌شود و هزینه نهایی و کای برای خرید کاغذ دیواری و نصب آن برای این خانه حدود چهار میلیون و 950 هزار تومان می‌شود.

توجه داشته باشید که کاغذ دیواری یکی از لوکس ترین و بهترین گزینه ها جهت ایجاد حداکثر تغییرات در دکوراسیون داخلی منازل و محل کار شما می باشد. از آنجایی که بیشترین سطحی که همواره در طول روز از فضای داخلی رویت می شود،‌ دیوارها می باشند؛‌ پس زیبایی دیوارها اهمیت ویژه ای در دکوراسیون داخلی منزل دارد.





تاریخ : چهارشنبه 98/8/22 | 11:49 صبح | نویسنده : | نظر